Connect with us

Actualitate

Serviciul de urgență 112 supraaglomerat din cauza celor care vor informații despre COVID-19

Published

on

Peste 12.000 de apeluri la 112, referitoare la COVID-19

Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de administrator al Serviciului de urgență, face apel la cetățeni să sune la 112 doar pentru urgențe, iar pentru a solicita informații despre noul coronavirus să apeleze linia TELVERDE – 0800.800.358 (0800.800.FLU). STS a luat toate măsurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar și în condiții de supraaglomerare.
În perioada 25 februarie – 18 martie a.c., operatorii STS au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la virusul COVID-19. În foarte multe cazuri, cetățenii au sunat la numărul unic de urgență 112 pentru a afla informații despre coronavirus, fără a avea urgențe reale.

SUNĂ RESPONSABIL LA NUMĂRUL DE URGENȚĂ 112

Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat măsuri suplimentare privind preluarea apelurilor la 112 pe problematica noului coronavirus. Modul de lucru în situația în care se primește un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situația prezentată de apelant. Astfel, apelurile prin care cetățenii raportează simptome specifice sunt direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități sunt direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții sunt sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358.

Reamintim faptul că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancționează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei. Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către personalul Ministerului Afacerilor Interne.

Situații în care cetățenii au apelat numărul unic de urgență 112 pentru a adresa întrebări despre coronavirus, fără a avea urgențe reale:
1. Un apelant al numărului 112 a dorit să afle dacă „mai merg trenurile” și dacă „poate merge în alt oraș?”;
2. Un apelant a sunat la numărul de urgență pentru a întreba dacă „este deschisă poșta”;
3. O persoană a dorit să afle dacă poate merge „luni la bancă”, având în vedere declararea stării de urgență;
4. O persoană a sunat la 112 să anunțe că „un văr a venit din Italia și este bolnav de coronavirus”, apoi a închis imediat telefonul. La reapelarea operatorului STS, persoana a recunoscut că „se joacă fiindcă este șmecher”;
5. Un apelant fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgență că nu mai are țigări și vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu;
6. Supărat că a fost părăsit de concubină, un cetățean a anunțat că femeia „s-a întors acum 2 zile din Italia și are febră”;
7. Un bărbat a sunat la 112 pentru a afla ce restricții sunt „pentru că urmează să fac nuntă”.
8. O persoană aflată în carantină la domiciliu a întrebat la 112 dacă poate ieși 2-3 minute în fața blocului;
9. Mai mulți apelanți au sunat să anunțe lipsa banilor sau a hranei;
10. Un cetățean a dorit să știe dacă „se fac teste la domiciliu” pentru că și el dorește un astfel de test;
11. O femeie a anunțat că a venit din Franța un bărbat „clandestin cu o mașină”. Deși bărbatul respectiv nu a părăsit locuința, femeia era revoltată „de ce nu a fost sechestrat la vamă?”;
12. O persoană a sesizat la 112 că este ținută abuziv în casă din cauza coronavirusului și nu are mâncare pentru pisică. Aceasta a amenințat că va lua legătura cu televiziunile pentru a semnala acest abuz;
13. O persoană aflată în izolare la domiciliu, venită din Belgia, a sunat la 112 să solicite o zi de învoire pentru a merge într-o altă localitate unde trebuia să semneze un contract;
14. Un apelant a sunat să afle în ce condiții poate să organizeze o pomană cu mai multe persoane, ca urmare a unui deces în familie;
15. O persoană a dorit să afle de unde poate obține o adeverință prin care să se ateste faptul că nu este confirmată cu coronavirus;
16. O doamnă a dorit să afle dacă este obligatorie carantina în situația în care soțul ei vrea să plece în Olanda și să se întoarcă în România;
17. Un angajat al unei spălătorii auto a întrebat la 112 dacă are dreptul să nu vină la serviciu pe durata stării de urgență;
18. Un cetățean a sunt să întrebe: „De ce nu închid toate fabricile? Că unii colegi nu vor să recunoască faptul că li s-au întors rudele din străinătate”;
19. Un bărbat a întrebat dacă „are voie vecinul să cheme zugravii să zugrăvească, având în vedere că e situație de urgență?”;
20. O persoană a sunat la 112 să întrebe dacă „izolarea unui membru implică izolarea familiei” sau „Eu rămân în izolare, dar soția se poate duce la cumpărături?”.

Biroul de Presă al STS

Actualitate

Bărbat reținut pentru părăsirea locului accidentului și vătămare corporală

Published

on

By

La data de 10 martie, în jurul orei 08:50, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Videle au fost sesizați de un cetățean că, pe DN 503, în localitatea Blejești, un autoturism condus de un bărbat de 21 de ani din comuna Siliștea, județul Teleorman, ar fi acroșat un minor de 14 ani, pieton pe partea stângă a carosabilului.

După producerea incidentului, conducătorul auto a părăsit locul accidentului fără a informa poliția sau procurorul. Ca urmare, minorul a suferit răni ușoare și a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale.

Pe baza probelor administrate, sub supravegherea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Videle, autoritățile au dispus reținerea bărbatului, care a fost internat în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul I.P.J. Olt.

Cercetările continuă pentru stabilirea circumstanțelor exacte ale accidentului și identificarea tuturor elementelor implicate în acest caz.

Continue Reading

Actualitate

Sistemul e-Sigur aduce siguranță pe drumurile din Teleorman

Published

on

By

Din luna martie, Teleormanul implementează sistemul e-Sigur pentru a îmbunătăți siguranța pe drumurile locale. Astăzi, 13 martie, polițiștii din regiune au început monitorizarea traficului folosind radare mobile amplasate în zonele cu risc ridicat, sancționând contravențiile. Înregistrările sunt analizate rapid, iar sancțiunile sunt comunicate direct către cei vinovați. Această măsură eficientă ajută la reducerea accidentelor și la crearea unui mediu de trafic mai sigur.

Conduceți responsabil!

Continue Reading

Actualitate

Femeie reținută pentru tâlhărie calificată

Published

on

By


Ieri, 4 martie, polițiștii din Secția 4 Poliție Craiova au
reținut pentru 24 de ore o femeie de 61 de ani, din comuna Brateiu (județul Sibiu), bănuită că a săvârșit fapte de tâlhărie calificată. Incidentul a fost raportat inițial pe 12 ianuarie, când o femeie de 80 de ani din Craiova a sesizat poliția că, în timp ce se afla pe Bulevardul Dacia, două persoane au profitat de momentul de neatenție pentru a-i sustrage 700 de lei.

Investigațiile au scos la iveală că suspecta, alături de o adolescentă de 13 ani, ambele din comuna Brateiu, ar fi intervenit în acel incident: adolescenta ar fi preluat 700 de lei, iar femeia de 61 de ani a împins-o pe bătrână pentru a-i facilita acțiunea, banii ajungând ulterior în posesia acesteia.

Suspecta, care s-a sustrăzut inițial de la cercetări, a fost depistată în Craiova și condusă la sediul poliției pentru audieri. Conform probelor administrate sub supravegherea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Craiova, femeia a fost reținută pentru 24 de ore și va fi prezentată astăzi autorităților, cu propuneri de arestare preventivă.

Acest caz subliniază gravitatea faptei și importanța protejării persoanelor vulnerabile, iar autoritățile continuă investigațiile pentru a stabili cu exactitate circumstanțele incidentului.

Continue Reading

Cele mai citite