Actualitate
Liceul Anghel Saligny a pierdut titlul de colegiu, dar primește cadou două licee
Fuziune prin absorbție, așa se numește procedura prin care Liceul Anghel Saligny primește întăriri ca să nu îi scadă numărul de clase, unul din motivele pentru care nu mai este colegiu. De fapt, operațiunea de salvare a început în urmă cu un an când autoritățile locale au găsit o formulă să –l ajute pe Bibi Bratcoveanu să -și facă norma de clase trecând Liceul Tehnologic Nr2 din structura Liceului Emil Racoviță, în structura Colegiului Tehnic Anghel Saligny. Argumentul forte invocat atunci pentru această rocadă era acela că fiind colegiu are mai multe șanse să obțină fondurile necesare finalizării campusului școlar și să gestioneze această investiție importantă.
Lipsiți de câteva clase cu profil auto, nici cei de la Racoviță nu au stat cu mâinile în sân și au contestat decizia în instanță, iar în prima fază au și obținut suspendarea hotărârii. Deși, pe fond, cauza încă se judecă, până la soluționarea acestui litigiu Liceul Emil Racoviță își păstrează structura, adică și cele cinci clase care asigurau liniștea celor de la Saligny, chiar dacă nu aveau autorizate și acreditate profilurile respective.
Cam în același timp cu decizia Curții de Apel București de a suspenda executarea actelor administrative emise de Consiliul local și Inspectoratul Școlar, Ministerul Educației emite ordinul de revocare a titlului de “colegiu” acordat Liceului Anghel Saligny.
Dar necazul cel mai mare pentru conducerea Liceului Anghel Saligny nu este acela că nu se mai numesc “colegiu” , ci faptul că se desființeaza postul de director adjunct dacă unitatea de învățământ are mai puțin de 25 de clase. Dar, când ai susținere se găsesc soluții, așa că peste noapte, autoritatea locală decide reorganizarea celor două unități de învățământ prin desființarea Liceului Emil Racovita și absorbția sa în cadrul Liceului Anghel Saligny.
Din nota de fundamentare care a stat la baza propunerii de reorganizare prin absorbție se vede destul de clar că diferențele dintre cele două unități de învățământ nu sunt prea mari la capitolul educație și rezultate școlare, deși în urmă cu zece ani CTA Saligny înregistra performanțe notabile, foarte aproape de cele ale CN Anastasescu cu care era într-o permanentă concurență în anii săi de glorie. Este adevarat că Liceul Emil Racoviță ,fostul Grup Școlar Agricol nu a fost niciodată o unitate cu pretenții, dar singura cu profil agricol unde se punea accent pe meserie.
Dincolo de argumente și statistici comparative, adevarata miză este postul de director adjunct de la Saligny, ocupat de cine trebuie. De asta se transforma tot, dar nu se schimbă nimic de vreme ce elevii învață în aceleași spații, dascălii rămân la locul lor, profilul nu sufera modificări, nu se fac economii la utilități, doar se elimină un director liberal pentru a menține un adjunct social- democrat. Până la urmă, totul este politică.
Este evident că numărul copiilor scade în mod semnificativ în fiecare an, dar ei nu sunt mai proști decât cei din anii trecuți, doar că le lipsește motivația pentru educație trăind într-o societate care răsplătește mediocritatea cu funcții și chiar cu instituții.
Teodora Ciofalcă
Actualitate
Iohannis demisionează înainte de încheierea mandatului: „Nu vreau ca România să fie de râsul lumii”

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, printr-o postare pe Facebook, că demisionează din funcție începând cu data de 12 februarie, ca răspuns la procedura de suspendare inițiată în Parlamentul României.
Iohannis a calificat acest demers drept „inutil, nefondat și păgubos”, argumentând că mandatul său oricum s-ar fi încheiat peste câteva luni, odată cu organizarea alegerilor prezidențiale.
„Pentru a scuti România și pe cetățenii români de această criză, de această evoluție inutilă și negativă, demisionez din funcția de Președinte al României”, a declarat Klaus Iohannis.
Fostul președinte a avertizat că referendumul pentru demitere ar fi adus o divizare a societății și ar fi afectat imaginea externă a României, generând confuzie în rândul partenerilor internaționali.
Această decizie marchează un moment fără precedent în politica românească, lăsând loc întrebărilor privind modul în care va fi gestionată tranziția la nivelul conducerii statului.
Actualitate
Noul bloc de locuințe sociale din Roșiorii de Vede pregătește repartiția celor 30 de apartamente

Zeci de familii din Roșiorii de Vede vor beneficia foarte curând de o locuință nouă. Blocul de locuințe sociale, construit cu fonduri europene în zona nord a orașului, este finalizat și urmează ca în următoarele două luni să fie conectat la rețelele de energie electrică, apă și canalizare.
Imobilul, cu un regim de înălțime P+3, este împărțit în două scări: scara A, cu 12 apartamente, și scara B, cu 18 apartamente. Din totalul de 30 de unități, 9 apartamente sunt cu o cameră, 14 cu două camere, 3 cu trei camere și 4 cu patru camere, fiecare dotat cu centrală termică murală electrică.
Investiția face parte dintr-un proiect mai amplu ce include, pe lângă acest bloc, o clădire de tip duplex cu funcții sociale, reabilitarea teatrului de vară din parcul Nicolae Bălcescu și modernizarea a 14 străzi din municipiu. În ședința consiliului local de săptămâna trecută a fost aprobată lista definitivă cu solicitanții de locuință socială, iar apartamentele vor fi repartizate beneficiarilor pe baza punctajului obținut și a vechimii cererii.
Actualitate
Catalog online pentru Liceul Teoretic Zimnicea: O nouă eră digitală în educație

Primarul orașului Zimnicea, Petre Pârvu, a anunțat lansarea catalogului online pentru Liceul Teoretic Zimnicea, o platformă digitală care permite părinților și bunicilor să urmărească activitatea școlară a elevilor. Această inițiativă face parte din Programul Național „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar de pe raza U.A.T. Orașul Zimnicea, Județul Teleorman”, finanțat prin PNRR.
Astăzi, la liceu a avut loc sesiunea de instruire a cadrelor didactice. Douăzeci de profesori au fost instruiți să utilizeze softurile educaționale, incluzând platforma educațională și a datelor de acces, care este acum găzduită pe serverul orașului și beneficiază de o licență permanentă. Platforma este accesibilă de pe orice tip de dispozitiv și include module dedicate pentru profesori, elevi și părinți.
Prin modulul dedicat profesorilor, cadrele didactice pot crea și gestiona lecții, teste, teme și activități școlare, având posibilitatea de a comunica direct cu elevii și de a accesa resurse educaționale. Modulul elevilor le permite să își organizeze materiile, să adreseze întrebări, să urmărească progresul școlar și să descarce materiale utile, iar cel destinat părinților le oferă posibilitatea de a monitoriza activitatea școlară a copiilor și de a interacționa cu profesorii.
Această inițiativă digitală reprezintă un pas important în modernizarea procesului educațional din Zimnicea, facilitând transparența și comunicarea între toate părțile implicate în educație.
-
Politica3 săptămâni ago
Locuitorii comunei Drăgănești-Vlașca își vor alege primarul pe 4 mai
-
Administratieo săptămână ago
Drăgănești-Vlașca, singura localitate din Teleorman unde se vor organiza alegeri parțiale pe 4 mai
-
Administratieo săptămână ago
Benone Rababoc, va fi prefectul județului Teleorman
-
Actualitate4 săptămâni ago
Investiție majoră la Școala Gimnazială Alexandru Colfescu: laboratoare digitalizate și o sală de sport ultramodernă din fonduri europene
-
Actualitate3 săptămâni ago
Președintele filialei PNL Teleorman, Daniel Constantin- Secretar General al Guvernului
-
Actualitate6 zile ago
22 de noi polițiști din Teleorman se pregătesc pentru serviciu
-
Actualitate3 săptămâni ago
Percheziții domiciliare la persoane suspectate de furt calificat
-
Administratie4 săptămâni ago
Consiliul Județean Teleorman a semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea DJ 546 Turnu Măgurele -limită județul Olt
Piper-Savu Cristiana
20/11/2018 at 09:58
Reorganizarea celor doua licee are legătura doar cu scăderea populației școlare, rezultate școlare slabe și neîncadrarea in costul standard. De reținut, profilul liceului trebuie adaptat la cerința piaței muncii locale, dar și la opțiunea elevului. Cata vreme, admiterea la liceu se va face și cu note sub 5 nu avem cum avea învățământul pe care nu-l dorim și nici specialiștii/meseriașii de care avem nevoie.
Gigel
30/11/2018 at 07:33
Acest sistem de admitere in liceua a fos adoptat de minstul Ecaterina Andtronescu in 2003
Coca Păun
21/11/2018 at 21:08
Sugerați că numai la ”Emil Racoviță” se intră cu note mici și sunt rezultate școlare slabe? Ei bine, nu, și este atât de simplu să verificați…Numai să vreți !! Realitatea este că avem o masă consistentă de elevi slab pregătiți. În oraș, în județ, în țară – și nu de ieri. Cauzele sunt multiple și adânci. Toți ne dorim elevi performanți, doamnă viceprimar. Dar – sper că sunteți de acord – chiar și elevii slabi au dreptul să beneficieze de educație. La un nivel mai scăzut, fără strălucire, fără coroniță. Progresul pe care profesorul îl înregistrează cu astfel de elevi nu este spectaculos, dar face toată diferența între un tânăr care încă se formează și unul care-ți dă în cap pe stradă. Dacă desființați ”Emil Racoviță”, credeți că elevii respectivi se vor deștepta peste noapte și vor intra la ”Saligny” cu note mari?! Sau vă gândiți că nu vor ”îndrăzni” să aspire la un liceu atât de bun și se vor lăsa păgubași? Dar atunci cum ar rămâne cu școlarizarea, cu egalitatea de șanse, etc.? Cât privește specialiștii/meseriașii de care avem nevoie. Să înțeleg că într-o zonă de câmpie, fără industrie, cum este Roșioriul, niște clase cu profil agricol nu-și au rostul?