Connect with us

Educatie

Jurnal de proiect – „SKILLS FOR LIFE AND WORK IN EUROPE”

Published

on

Începând cu 1 septembrie 2018 se desfășoară la Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roșiori de Vede, proiectul ERASMUS + de parteneriat școlar între cinci licee din România, Italia, Turcia, Portugalia și Grecia, ”SKILLS FOR LIFE AND WORK IN EUROPE” Nr: 2018-1-RO01-KA229-049463.
Tema proiectului a plecat de la nevoile identificate la nivelul fiecărei țări și anume lipsa de oportunități de angajare pe piața locurilor de muncă locale pentru elevii care absolvă un liceu tehnologic și creșterea ratei șomajului în regiunile mai puțin dezvoltate economic din aceste țări.
Pe parcursul implementării proiectului s-au identificat asemănări și diferențe din punct de vedere economic și al sistemelor de educație din cele cinci țări și s-au punctat oportunitățile profesionale din domeniile de studiu ale elevilor prin îmbunătățirea abilităților legate de muncă și adaptarea lor la cerințele secolului XXI.
Au fost planificate în proiect cinci activități transnaționale de învățare și s-au desfășurat până în prezent doar patru, ultima activitate fiind amânată din cauza pandemiei.
C1 – Oportunități și provocări pentru elevii VET (România, Februarie 2019) – prima întâlnire a cuprins o prezentare a domeniilor de studiu, o analiză a similitudinilor și diferențelor dintre economiile și piețele locurilor de muncă din cele 5 țări europene, statistici care indică rata șomajului pe sector în fiecare țară și identificarea lacunelor și oportunităților.

C2 – Împuternicirea elevilor VET cu abilități de învățare (Turcia, Aprilie 2019) S-au desfășurat activități prin care elevii au înțeles necesitatea dezvoltării abilităților de învățare, au aflat care sunt principalele stiluri de învățare și caracteristicile lor, au completat chestionare pentru a-și descoperi propriul stil de învățare. Elevii au participat la ateliere profesionale prin care și-au dezvoltat creativitatea, sistemul de gândire critic, tehnici de comunicare în dezvoltarea carierei și obținerea unui loc de muncă adecvat pregătirii lor profesionale.

C3 – Împuternicirea elevilor VET cu abilități digitale (Italia, NOV 2019)
Elevii au înțeles necesitatea dezvoltării competențelor digitale, au aflat care sunt abilitățile digitale ale viitorului, care sunt profesiile care solicită cel mai mult competențele digitale, cum să folosească social media pentru a se promova online și a găsi un loc de muncă. Au participat la prezentări, concursuri, ateliere de învățare de tipul peer-learning pentru familiarizarea cu instrumentele și aplicațiilor web 2.0: formulare google, European Skills Passport, softuri de prezentare: prezzi, mindomo, padlet, pe care le-au exersat în propriile lor creații ICT.

C4 – Împuternicirea elevilor VET cu abilități de viață (Grecia, Februarie 2020)
Activitățile au condus la formarea abilităților de viață ale elevilor: managementul timpului și stabilirea obiectivelor, vorbirea în public, susținerea unui interviu de angajare, leadership și autocontrol.

Durata proiectului a fost extinsă până în august 2021, urmând ca și ultima activitate transnațională (C5) propusă în proiect să se desfășoare cu prezența fizică a elevilor și profesorilor la școala parteneră din orașul Loule, Portugalia.
Activitatea este dedicată aplicațiilor de căutare de locuri de muncă și de angajare la nivelul Uniunii Europene, exersării abilităților de a crea un plan de afaceri și de a înființa un start-up.
Activitățile transnaționale de învățare au creat contextul ca elevii să aplice abilitățile dobândite, să își dezvolte competențele lingvistice, de tehnologia informației și interculturale.
La finalizarea proiectului ne așteptăm ca elevii să fie mai pregătiți să facă față provocărilor actuale de pe piața muncii.

Coordonator proiect,
Daniela VIȘINICĂ

Educatie

,, Cu Paştele începe Biserica lui Hristos,,- interviu cu Părintele Stareț al Mănăstirii Pantocrator

Published

on

Vizitarea unei mănăstiri ortodoxe este de fiecare dată, o experiență cu totul unică. (mai mult…)

Continue Reading

Actualitate

Programul ,,Masă caldă,, în 25 de școli teleormănene

Published

on

În Teleorman a fost extins programul “Masă Caldă” în 16 școli care se adaugă celor 9 deja înscrise în program. ”Masă Caldă” se desfășoară de anul acesta în 25 de școli, un pas uriaș pentru combaterea abandonului școlar. Programul se aplică pentru cei 6122 de elevi din familii aflate în risc social care sunt cuprinși în acesta.
Guvernul a alocat 195 de milioane de lei pentru acest program vital, dovedind că educația și sănătatea sunt priorități absolute.
La noi în județ sunt înscrise în program:
Școala Gimnazială Nr. 1 Lunca;
Școala Gimnazială Talpa;
Școala Profesională Saelele;
Școala Gimnazială ”Invățător Marin Bunescu” Suhaia;
Școala Gimnazială Putineiu;
Școala Gimnazială Nr. 3 Zimnicea;
Școala Gimnazială Nr. 1 Islaz;
Școala Gimnazială Uda Clocociov;
Școala Gimnazială Nr. 1 Orbeasca;
Școala Gimnazială Năsturelu;
Școala Gimnazială Nr. 1 Poeni;
Școala Gimnazială Băbăița;
Școala Gimnazială Stejaru;
Școala Gimnazială Cervenia;
Școala Gimnazială ”Ion Preotu” Troianu;
Școala Gimnazială Nr. 1 Blejești;
Școala Gimnazială ”Anghel Manolache” Scrioaștea;
Școala Gimnazială Dracea;
Școala Gimnazială Călmățuiu;
Școala Gimnazială Brânceni;
Școala Gimnazială Slobozia Mândra;
Școala Gimnazială Nr. 4 Turnu Măgurele;
Liceul Tehnologic Drăgănești Vlașca;
Liceul Teoretic Piatra;
Liceul Tehnologic ”General David Praporgescu” Turnu Măgurele.

Continue Reading

Educatie

Rezultatele obținute de elevii teleormăneni la Concursul Național de literatură și jurnalism sportiv „Un condei numit fair-play”

Published

on

“Cel mai important lucru la Jocurile Olimpice nu este să câștigi, ci să participi, așa cum în viață nu contează triumful, ci lupta. Esențial nu este să cucerești, ci să lupți bine.” (Pierre de Coubertin)

Concursul Național de Literatură și Jurnalism Sportiv ”Un condei numit fair-play”, ediția 2021, organizat de Comitetul Olimpic și Sportiv Român prin Academia Olimpică, cu sprijinul Ministerului Educației și al Solidarității Olimpice, și-a desemnat câștigătorii pentru acest an școlar.
Pentru al doilea an consecutiv, acest concurs s-a desfășurat în condiții speciale, din cauza pandemiei de coronavirus. În ciuda tuturor restricțiilor, cea de a XXI-a ediție a competiției literare organizate de COSR, a înregistrat un record de participare, 897 de lucrări, la secțiunile propuse, respectiv: proză, poezie și cronică reportaj sportiv. Categoriile de vârstă pentru fiecare secțiune au fost următoarele: 7-10 ani, 11-14 ani și 15-18 ani.

În județul Teleorman s-au obținut, de asemenea, rezultate remarcabile, astfel:
PROZĂ
Categoria 11-14 ani
Mențiune: Velicu Teodora Maria de la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Alexandria, profesor îndrumător – doamna Petrică Simona.

POEZIE
Categoria 7-10 ani
Mențiune: Dinculescu Răzvan de la Școala Gimnazială nr. 1 Videle, profesor îndrumător – domnul Dinculescu Bogdan.

CRONICĂ REPORTAJ SPORTIV
Categoria 11 -14 ani
Mențiune: Dorobăț Rareș Petruț de la Școala Gimnazială nr. 2 Zimnicea, profesor coordonator – doamna Dorobăț Loredana.
Categoria 15- 18 ani
Premiul al II-lea: Soare Luigi de la Colegiul Național „Al. I. Cuza” Alexandria, – profesor coordonator – doamna Mocanu Alexandra;
Mențiune: Gavrilă Maria Daniela de la Colegiul Național „Al. I. Cuza” Alexandria, profesor coordonator – doamna Pavel Mariana.
Felicitări tuturor elevilor și cadrelor didactice participante la acest concurs!

Continue Reading

Cele mai citite