Connect with us

Educatie

Educația media și cetățenia digitală în școală

Published

on

Să contribuie la dezvoltarea atitudinii critice față de mass-media și să dezvolte competențe în domeniul cetățeniei digitale sunt obiectivele atelierelor pentru elevi și părinți realizate în cadrul proiectului Erasmus + KA229 „Tinerii jurnaliști de astăzi – cetățeni digitali responsabili de mâine”.

Atelierele au fost pregătite de partenerii din acest proiect : Școala primară Sveti Petar Orehovec din Croația, Școala Gimnazială ,,Mihai Eminescu” din Alexandria, OOU „Lazo Angelovski” din Skopie, OŠ „Dositej Obradović” din Cićevac, Serbia și IES MAESTRE DE CALATRAVA din Ciudad Real, Spania, în primul an de implementare al proiectului.

Punctul de plecare a fost proiectul internațional derulat de școala noastră anul trecut, proiectul eTwinning „Tinerii și media”, în cadrul căruia ni s-a confirmat opinia că o mare parte a elevilor noștri nu au o educație mass-media. Prin acest proiect am stabilit ce conținut on-line este accesat în cea mai mare parte de tineri și faptul că conținutul pe care îl urmăresc cel mai mult este de obicei orientat către stimularea consumismului. Am văzut că există o mulțime de stereotipuri în acel conținut, mai ales despre aspectele adecvate și atrăgătoare. Analizând conținutul pe care îl urmăresc elevii noștri, am observat că un număr mare de creatori de conținut media nu manifestă responsabilitate față de informațiile pe care le publică. Ei nu respectă standardele profesionale și etice, iar postările lor au frecvent mesaje jignitoare, discriminatorii și știri false. Toate acestea au constituit motivul pentru care am decis că este nevoie de introducerea unei alfabetizări media a elevilor noștri. Nu ne-am oprit doar la ateliere, ci am realizat și ziare digitale în școala noastră. Prin realizarea ziarului digital ,,Media Gener@tion”, cu ediții lunare, elevii noștri își dezvoltă competențele media și, de asemenea, o atitudine critică față de mass-media actuală, fiind autori ai propriilor articole ale ziarului. În acest fel, încercăm să-i pregătim pentru rolul de cetățean digital activ în societatea sec.XXI.

De aceea, atelierele din proiectul nostru sunt destinate profesorilor care doresc să dezvolte educația media a elevilor și să-și consolideze responsabilitatea pentru cetățenia digitală. De asemenea, deoarece partenerii acestui proiect au fost de acord să împărtășească părinților unele dintre ideile noastre, am pregătit două ateliere pentru aceștia. Pentru părinții elevilor din ciclul primar, am pregătit atelierul „Conținut media pozitiv și negativ”, iar pentru părinții elevilor de gimnaziu, un atelier sub titlul „Parenting pentru generația nativilor digitali”.

Atuul acestor ateliere este faptul că nu necesită pregătiri suplimentare din partea profesorilor. Astfel, fiecare atelier include prezentarea conținutului și, de asemenea, lucrul pe grupe cu cerințe precis definite. Atelierele sunt realizabile în 40 de minute și sunt pregătite elevilor de gimnaziu, iar două sunt destinate elevilor de ciclu primar.
Atelierele incluse în această carte electronică sunt așezate în ordinea alfabetică a țărilor partenere care le-au realizat.Astfel:
Croaţia
DREPTURILE DE AUTOR
FII EDITOR!
TITLURILE INFORMATIVE
CONȚINUTUL POZITIV ȘI NEGATIV ÎN MEDIA: Influența și oportunitățile mass-media pentru părinți (atelier pentru părinți)
Republica Macedonia de Nord
MESAJE MEDIA
CONFIDENȚIALITATEA ONLINE
EDUCAȚIE PARENTALĂ PENTRU GENERAȚIA DIGITALĂ (atelier pentru părinți)
România
AUDIOVISUALUL: PUBLICITATE / RECLAMA / ȘTIRI
PUTEREA IMAGINII: rolul imaginii în conținutul media (atelier pentru elevi din clasele primare)
INSTRUMENTE DE MANIPULARE ÎN MASS-MEDIA
Serbia
CUM SĂ DEVII PREZENTATOR TV (atelier pentru elevi din clasele primare)
LUPTA ÎMPOTRIVA ȘTIRILOR FALSE
ABC-UL FORMĂRII ÎN MEDIA
Spania
DRAMA DIGITALĂ: Și rezolvarea conflictelor
CETĂȚENIE DIGITALĂ

Toate activitățile realizate până acum în cadrul proiectului de parteneriat le găsiți pe siteul proiectului https://youngjournalists.home.blog/category/outputs/e-books/.

Educatie

,, Cu Paştele începe Biserica lui Hristos,,- interviu cu Părintele Stareț al Mănăstirii Pantocrator

Published

on

Vizitarea unei mănăstiri ortodoxe este de fiecare dată, o experiență cu totul unică. (mai mult…)

Continue Reading

Actualitate

Programul ,,Masă caldă,, în 25 de școli teleormănene

Published

on

În Teleorman a fost extins programul “Masă Caldă” în 16 școli care se adaugă celor 9 deja înscrise în program. ”Masă Caldă” se desfășoară de anul acesta în 25 de școli, un pas uriaș pentru combaterea abandonului școlar. Programul se aplică pentru cei 6122 de elevi din familii aflate în risc social care sunt cuprinși în acesta.
Guvernul a alocat 195 de milioane de lei pentru acest program vital, dovedind că educația și sănătatea sunt priorități absolute.
La noi în județ sunt înscrise în program:
Școala Gimnazială Nr. 1 Lunca;
Școala Gimnazială Talpa;
Școala Profesională Saelele;
Școala Gimnazială ”Invățător Marin Bunescu” Suhaia;
Școala Gimnazială Putineiu;
Școala Gimnazială Nr. 3 Zimnicea;
Școala Gimnazială Nr. 1 Islaz;
Școala Gimnazială Uda Clocociov;
Școala Gimnazială Nr. 1 Orbeasca;
Școala Gimnazială Năsturelu;
Școala Gimnazială Nr. 1 Poeni;
Școala Gimnazială Băbăița;
Școala Gimnazială Stejaru;
Școala Gimnazială Cervenia;
Școala Gimnazială ”Ion Preotu” Troianu;
Școala Gimnazială Nr. 1 Blejești;
Școala Gimnazială ”Anghel Manolache” Scrioaștea;
Școala Gimnazială Dracea;
Școala Gimnazială Călmățuiu;
Școala Gimnazială Brânceni;
Școala Gimnazială Slobozia Mândra;
Școala Gimnazială Nr. 4 Turnu Măgurele;
Liceul Tehnologic Drăgănești Vlașca;
Liceul Teoretic Piatra;
Liceul Tehnologic ”General David Praporgescu” Turnu Măgurele.

Continue Reading

Educatie

Rezultatele obținute de elevii teleormăneni la Concursul Național de literatură și jurnalism sportiv „Un condei numit fair-play”

Published

on

“Cel mai important lucru la Jocurile Olimpice nu este să câștigi, ci să participi, așa cum în viață nu contează triumful, ci lupta. Esențial nu este să cucerești, ci să lupți bine.” (Pierre de Coubertin)

Concursul Național de Literatură și Jurnalism Sportiv ”Un condei numit fair-play”, ediția 2021, organizat de Comitetul Olimpic și Sportiv Român prin Academia Olimpică, cu sprijinul Ministerului Educației și al Solidarității Olimpice, și-a desemnat câștigătorii pentru acest an școlar.
Pentru al doilea an consecutiv, acest concurs s-a desfășurat în condiții speciale, din cauza pandemiei de coronavirus. În ciuda tuturor restricțiilor, cea de a XXI-a ediție a competiției literare organizate de COSR, a înregistrat un record de participare, 897 de lucrări, la secțiunile propuse, respectiv: proză, poezie și cronică reportaj sportiv. Categoriile de vârstă pentru fiecare secțiune au fost următoarele: 7-10 ani, 11-14 ani și 15-18 ani.

În județul Teleorman s-au obținut, de asemenea, rezultate remarcabile, astfel:
PROZĂ
Categoria 11-14 ani
Mențiune: Velicu Teodora Maria de la Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Alexandria, profesor îndrumător – doamna Petrică Simona.

POEZIE
Categoria 7-10 ani
Mențiune: Dinculescu Răzvan de la Școala Gimnazială nr. 1 Videle, profesor îndrumător – domnul Dinculescu Bogdan.

CRONICĂ REPORTAJ SPORTIV
Categoria 11 -14 ani
Mențiune: Dorobăț Rareș Petruț de la Școala Gimnazială nr. 2 Zimnicea, profesor coordonator – doamna Dorobăț Loredana.
Categoria 15- 18 ani
Premiul al II-lea: Soare Luigi de la Colegiul Național „Al. I. Cuza” Alexandria, – profesor coordonator – doamna Mocanu Alexandra;
Mențiune: Gavrilă Maria Daniela de la Colegiul Național „Al. I. Cuza” Alexandria, profesor coordonator – doamna Pavel Mariana.
Felicitări tuturor elevilor și cadrelor didactice participante la acest concurs!

Continue Reading

Cele mai citite