Jurnal de proiect – „SKILLS FOR LIFE AND WORK IN EUROPE”

Începând cu 1 septembrie 2018 se desfășoară la Liceul Tehnologic Virgil Madgearu Roșiori de Vede, proiectul ERASMUS + de parteneriat școlar între cinci licee din România, Italia, Turcia, Portugalia și Grecia, ”SKILLS FOR LIFE AND WORK IN EUROPE” Nr: 2018-1-RO01-KA229-049463.
Tema proiectului a plecat de la nevoile identificate la nivelul fiecărei țări și anume lipsa de oportunități de angajare pe piața locurilor de muncă locale pentru elevii care absolvă un liceu tehnologic și creșterea ratei șomajului în regiunile mai puțin dezvoltate economic din aceste țări.
Pe parcursul implementării proiectului s-au identificat asemănări și diferențe din punct de vedere economic și al sistemelor de educație din cele cinci țări și s-au punctat oportunitățile profesionale din domeniile de studiu ale elevilor prin îmbunătățirea abilităților legate de muncă și adaptarea lor la cerințele secolului XXI.
Au fost planificate în proiect cinci activități transnaționale de învățare și s-au desfășurat până în prezent doar patru, ultima activitate fiind amânată din cauza pandemiei.
C1 – Oportunități și provocări pentru elevii VET (România, Februarie 2019) – prima întâlnire a cuprins o prezentare a domeniilor de studiu, o analiză a similitudinilor și diferențelor dintre economiile și piețele locurilor de muncă din cele 5 țări europene, statistici care indică rata șomajului pe sector în fiecare țară și identificarea lacunelor și oportunităților.

C2 – Împuternicirea elevilor VET cu abilități de învățare (Turcia, Aprilie 2019) S-au desfășurat activități prin care elevii au înțeles necesitatea dezvoltării abilităților de învățare, au aflat care sunt principalele stiluri de învățare și caracteristicile lor, au completat chestionare pentru a-și descoperi propriul stil de învățare. Elevii au participat la ateliere profesionale prin care și-au dezvoltat creativitatea, sistemul de gândire critic, tehnici de comunicare în dezvoltarea carierei și obținerea unui loc de muncă adecvat pregătirii lor profesionale.

C3 – Împuternicirea elevilor VET cu abilități digitale (Italia, NOV 2019)
Elevii au înțeles necesitatea dezvoltării competențelor digitale, au aflat care sunt abilitățile digitale ale viitorului, care sunt profesiile care solicită cel mai mult competențele digitale, cum să folosească social media pentru a se promova online și a găsi un loc de muncă. Au participat la prezentări, concursuri, ateliere de învățare de tipul peer-learning pentru familiarizarea cu instrumentele și aplicațiilor web 2.0: formulare google, European Skills Passport, softuri de prezentare: prezzi, mindomo, padlet, pe care le-au exersat în propriile lor creații ICT.

C4 – Împuternicirea elevilor VET cu abilități de viață (Grecia, Februarie 2020)
Activitățile au condus la formarea abilităților de viață ale elevilor: managementul timpului și stabilirea obiectivelor, vorbirea în public, susținerea unui interviu de angajare, leadership și autocontrol.

Durata proiectului a fost extinsă până în august 2021, urmând ca și ultima activitate transnațională (C5) propusă în proiect să se desfășoare cu prezența fizică a elevilor și profesorilor la școala parteneră din orașul Loule, Portugalia.
Activitatea este dedicată aplicațiilor de căutare de locuri de muncă și de angajare la nivelul Uniunii Europene, exersării abilităților de a crea un plan de afaceri și de a înființa un start-up.
Activitățile transnaționale de învățare au creat contextul ca elevii să aplice abilitățile dobândite, să își dezvolte competențele lingvistice, de tehnologia informației și interculturale.
La finalizarea proiectului ne așteptăm ca elevii să fie mai pregătiți să facă față provocărilor actuale de pe piața muncii.

Coordonator proiect,
Daniela VIȘINICĂ

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*