Deschiderea către Europa- astăzi despre #EUjoy!

Începând anul 2017, Colegiul National „Anastaescu” a intrat în rândul școlilor foarte active în derularea proiectelor cu finanțare europeană, proiecte finanțate din fondurile aferente Programului Erasmus +.

Erasmus+ este un program al Uniunii Europene pentru educație, formare, tineret și sport pentru perioada 2014-2020.

În perioda 2017 – 2019, la Colegiul Național ”Anastasescu” au fost derulate sau sunt în curs de derulare un numar de șase astfel de proiecte. Până în anul 2019, s-au desfășurat urmatoarele proiecte: “Carieră europeană în IT”, proiect de formare profesională a elevilor, Acțiunea cheie1, “New Skills for new Jobs”,tot un proiect de formare profesională, Acțiunea cheie 1 și proiectul “Digital teaching in natural scientific subjects”, proiect de parteneriat strategic pentru susţinerea de bune practici in domeniul şcolar, Actiunea cheie 2. Pentru ultimul dintre aceste proiecte, școala noastră a primit Certificatul European de Calitate.

Începând cu anul 2018, Colegiul Naționl ”Anastasescu”, derulează alte două proiecte de parteneriat strategic, Actiunea cheie 2, și anume: ”Entrepreneurial Skills – The Drive Behind New Businesses”  și “#EUjoy!”

Proiectul Erasmus+ ”#Eujoy!” se adresează elevilor și profesorilor doritori să participe la un program care are ca pincipal obiectiv creșterea gradului de interes al tinerei generații față de problemele politice și sociale din Uniunea Europeană dar și creșterea gradului de implicare al acestora in acest tip de probleme.

Obiectivele principale sunt:

  1. Un interes tot mai mare și o mai bună cunoaștere a afacerilor U.E., cu accent special pe ideea de libertate, circulația persoanelor, corelate cu tema imigrației, integrării și toleranței;
  2. O mai bună înțelegere a politicilor locale și naționale cu privire la aceleași subiecte;
  3. Creșterea gradului de conștientizare a oportunităților oferite de cetățenia europeană;
  4. Îmbunătățirea competențelor în limba engleză, a abilităților I.T. și sociale în rândul participanțilo;
  5. Dezvoltarea competențelor interculturale, a toleranței și a respectului pentru alte culturi.

Școlile partenere:

  • Istituto d’Istruzione Superiore G.D. Romagnosi, Piacenza, Italia  (coordonator)
  • The Higher Vocational School of Commerce, Tourism and Fashion in Klagenfurt (WI’MO), Klagenfurt, Austria
  • Geniko Lykeio Kastritsiou, Patras, Grecia
  • Instituto Ramon Berenguer IV, Barcelona, Spania

In cadrul acestui proiect s-au desfășurat până în acest moment, trei ativități de predare –învățare și formare ale elevilor și două întalniri ale cadrelor didactice.

Prima activitate de predare –învățare și formare ale elevilor au avut loc în Austria, orașul Klagenfurt, având ca titlu și obiectiv principal, istoricul Uniunii Europene, de la ideea creării aceteia și până la organizarea actulă.Participanți din partea Colgiului Național Anastasecu- patru elevi și două cadre didactice.

Cea de-a doua activitate de predare –învățare și formare  s-a desfășurat în orașul Piacenza din Italia iar obiectivul acesteia a fost toleranța, integrarea, multiculturalitatea. Elevilor participanți la proiect le-au fost prezentat aspecte ce țin de integrarea imigranților, poveștile lor de viață și cultura țărilor lor de proveniență.

Cea de-a treia și ultima activitate de predare –învățare și formare  a adus în prim-plan o problemă de actualiate: Europa între unitate și nevoia de seprare. Activitățile s-au desfășurat înr-un loc extrem de potrivit pentru o  discuție legată de separatism și anume Barcelona, Spania. La activitate au participat 5 elevi ai Colgiului Național Anastasecu (Adela Enache, Andra Nedelea, Iasmina și Daria Simion și Caius Petrache) și două cadre didactice:prof. Lucica Bojan și  prof. Adriana Pîrvan.

Următoarea activitate activitate de predare –învățare și formare  va avea loc în Roșiorii de Vede, la Colegiul Național Anastasescu, în perioada 23-29 Februarie 2020.

Responsabil proiect,

Alina Savu

Distribuie prietenilor tai...Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*