Pacienți asigurați, tratați cu indiferență la medicul de familie

După o perioadă de repaus forțat timp de o lună și jumătate sau mai mult, unii angajați  întorși la muncă odată cu încetarea stării de urgentă care au avut probleme de sănătate s-au adresat, cum era și firesc, medicului de familie. Un pacient aflat în această situație a avut parte de un tratament cu totul special din partea medicului Nicolina M. Preocupată mai mult de propria persoană decât de sănătatea pacienților pe care îi are înscriși în lista sa, doctorița refuză să le acorde asistență medicală pe motiv că nu au fost actualizate în sistem datele celor care au fost în șomaj tehnic. Ce legatură au datele din sistem cu suferința unui pacient asigurat aflat în criză renală și ce  rol are medicul de familie în această situație?

Am încercat să aflăm de la instituțiile abilitate despre ce actualizări este vorba, dar medicul șef al Casei județene de Asigurări de Sănătate Teleorman a refuzat să discute cu noi daca nu îi spune președintele instutiei că poate să vorbească. La DSP Teleorman, directorul instituției a fost mult mai cooperant, confirmând bănuiala noastră ca medicul de familie a gestionat în mod greșit această situație și nu are nici o justificare pentru refuzul de a le acorda asistentă medicală pacienților săi, indiferent de statutul lor, dar mai ales în cazul celor asigurați.

Singurul deranj al doctorei a fost acela de a-i recomanda, verbal, să meargă acasă, să bea niște ceai și să stea în pat, eventual să revină la cabinet peste o lună. După o astfel de reacție, pacientul nu a avut altceva de făcut decât să meargă la un cabinet privat pentru investigații și tratament, pe banii lui și așa destul de puțini, în timp ce de contribuțiile sale la sistemul public de sănătate beneficiază alții. Din păcate, în această sițuatie au fost și alți pacienți, dupa cum a lăsat să se înteleagă chiar medicul de familie, care a recunoscut că are o problema cu cei aflați în șomaj tehnic. Fără un certificat medical acești oameni își pot pierde locurile de muncă dacă nu găsesc înțelegere la angajator.

Cu o asemenea abordare și atitudine a medicului de familie față de pacient, se explică și aglomerările de la Unitățile de Primiri Urgențe ale spitalelor unde cei mai mulți oameni preferă să meargă dacă au o problemă de sănătate. Dincolo de acest caz specific, trebuie să recunoaștem că cei mai mulți dintre medicii de familie au grijă de pacienții lor, îi tratează cu respect și răbdare.

T.C.

Distribuie prietenilor tai...Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

2 Comments

  1. Medicul de familie a fost in acesta perioada cel mai aproape de pacient si a acoperit si suplinit chiar si asistenta medicala a ambulatoriului de secialitate care a fost inchis, a spitalelor care refuzau internarile. Eu cred ca medicul de familie a apreciat corect starea pacientului, iar daca el a preferat cabinetul particular e optiunea lui.

  2. nici un medic de familie nu si-a tratat cu indiferenta pacientii! medici de familie chiar au fost in prima linie si s-au expus riscurilor, mai mult decat orice alta specialitate! Titlul e tendentios!

Lasă un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*