
Proiectul INNOMATH este aprobat și finanțat de Comisia Europeană în cadrul ERASMUS + KA2 și se desfășoară în perioada 1 septembrie 2019 până la 31 august 2021. Domeniul de predare, învățare și sprijin pentru elevii supradotați este înconjurat de o mulțime de emoții, nu există un model de definiție. asupra supradotării pe care cercetătorii le-au convenit. Diferitele modele argumentează dacă supradotarea este înnăscută sau dacă este dezvoltată. Majoritatea modelelor moderne susțin că cea mai importantă parte a dezvoltării este cea mai importantă – în ceea ce privește motivul pentru care ar trebui să facem orice în educație pentru acei studenți pe care îi putem numi, de exemplu, talentat, talentat, excelent sau extrem de capabil. În plus, mulți profesori se simt incerti de cum să-și ajungă elevii „supradotați”, nu sunt siguri dacă abilitățile lor de matematică sunt suficient de bune și nu sunt familiarizați cu metodele pedagogice despre cum să-i includă pe „dotați” în învățare. Cele mai multe articole despre educația supradotată sfârșesc „profesorii au nevoie de mai multă dezvoltare profesională în privința supradotării”. Acest grup de cadre didactice este grupul pe care acest proiect își propune să îl susțină prin elaborarea unui Ghid electronic prin care pot fi ghidați în predarea și sprijinul elevilor „supradotați” cu rol de facilitatori. Proiectul intenționează să dezvolte noi metodologii pentru susținerea elevilor supradotați în matematica de 10-18 ani, care pot fi folosiți în interiorul și în afara oricărui mediu școlar. Consorțiul este format din 8 parteneri, inclusiv universități, școli, asociații, centre de formare a profesorilor și 22 de parteneri asociați. Toate aceste experiențe vor converge pentru producerea unui set inovator de ghiduri și instrumente pentru profesori, care își îmbogățesc competența pentru susținerea elevilor supradotați în interiorul și în afara mediului clasei. Un curs de pregătire va fi proiectat pentru a susține și dezvolta în continuare sistemul de sprijin pe care îl va dezvolta acest proiect.
Rezultatele INNOMATH vor contribui, de asemenea, la următoarele priorități de educație școlară, așa cum este descris în Ghidul Programului ERASMUS +:
1. Sprijinirea cadrelor didactice în abordarea diversității în clasă;
2. Sprijinirea cadrelor didactice în adoptarea unor practici de colaborare și inovatoare,
3. Sprijinirea școlilor pentru a face față dezavantajului și pentru a oferi educație de calitate, permițând succesul tuturor elevilor, de la CEL MAI BUN până la cel MAI ÎNALT final al spectrului academic.
Organizația coordonatoare este Institutul VHS (Volkshochschule Schrobenhausen EV) din Germania, iar partenerii includ: Humbold Universtiy, Berlin, Germania, Immanuel-Kant-Gimnaziul Germania, Casa Corpului Didactic Teleorman, România, Școala Private Heritage Cipru, Universitatea din Lyon 1, Claude Bernard, Franța, Universitatea Pedagogică din Cracovia, Polonia și Societatea Matematică Cipru, Cipru.
Pentru referințe viitoare, puteți vizita www.innomath.eu sau contactați coordonatorul la adresa jana.gerstmair@vhs-sob.de
Eliza SOTIRESCU – director Casa Corpului Didactic Teleorman
Lasă un răspuns