
RETROSTEM este un proiect inovator finanțat prin Programul Erasmus+, in cadrul KA2 „Parteneriate strategice pentru educația școlară”, implementat de Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, în calitate de partener, bază a unui consorțiu puternic format din 6 parteneri din 6 țări diferite.
- Civic Computing Limited, UK – coordonator de proiect;
- Politechnika Łódzka, Polonia;
- Ellinogermaniki Agogi S.A., Pallini, Grecia;
- Ccs Digital Education, Irlanda, Dublin;
- Private Institute Emphasys Centre, Cipru, Nicosia;
- Colegiul Național Pedagogic ”Mircea Scarlat”, Alexandria, România
Proiectul vizează optimizarea utilizării rezultatelor, a produselor inovatoare, a proceselor și a schimbului de bune practici în domeniul educației școlare, pentru a îmbunătăți calitatea educației și pentru a sprijini dezvoltarea de conținut, servicii, pedagogii și practici inovatoare bazate pe TIC pentru învățarea pe tot parcursul vieții, deoarece programul de formare / abordare poate fi utilizat și de adulți, în special de părinți.
Echiparea tinerilor europeni cu abilitățile corecte a fost reafirmată de Rezoluția Consiliului din 2016 a UE privind “O nouă strategie pentru o competență pentru o Europă incluzivă și competitivă”, dar lipsurile de competențe și neajunsurile rămân frapante. 40% dintre angajatori nu pot găsi persoane cu abilitățile de care au nevoie, în timp ce elevii părăsesc educația și formarea fără a fi suficient pregătiți pentru a intra pe piața forței de muncă.
Acestea sunt provocările pe care Retrostem își propune să le ajute. Prin aducerea jocului în educație și prin introducerea mai multor învățări practice pentru copii, sperăm să atragem atenția asupra subiectelor legate de știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM). Aceasta, la rândul său, poate contribui la închiderea acestui decalaj de competențe și la îmbunătățirea capacității de angajare
Proiectul a început în octombrie 2018 la birourile CIVIC din Edinburgh. Acolo, partenerii au discutat proiectul în ansamblu și rezultatele acestuia în detaliu. Întrucât reuniunea s-a încheiat, ei au decis să se întâlnească din nou în Cipru în vara anului 2019!
După prima întâlnire de proiect la care s-au imparțit sarcinile de lucru partenerii au lucrat la dezvoltarea unui nou curriculum, sprijinit de o consolă pe bază de Raspberry Pi și kituri electronice DIY, pentru a îmbunătăți eficiența și competența cadrelor didactice la subiecții cu livrare care se extinde singur cu cunoștințele prezente (de exemplu, programare) și de a spori înțelegerea lor cu privire la modul de a se angaja în mod eficient copiilor la procesul de învățare prin joc educațional hands-on. Curriculum-ul va fi susținut de console (design retro, bazat pe populara Raspberry Pi) , profesorii vor învăța cum să construiască și să configureze și kiturile electronice DIY care vor interacționa cu consola pentru consolidarea înțelegerii copiilor cu privire la conceptele de programare (pentru bucle exemplu) și subiecte STEM (de exemplu, efectul Doppler). Consolele vor fi bazate pe Raspberry Pi și vor rula cu ajutorul Minecraft Pi, pentru ca profesorii să creeze jocuri educaționale cu copiii și să învețe cum să programeze și să-și îmbunătățească abilitățile STEM prin jocul hands-on cu kiturile electronice care interacționează cu consola.
Abordarea RETROSTEM este un mod eficient, fascinant și motivarea de a introduce copiii la codificare în timp ce integrează toate domeniile STEM: mecanice, electrice, inginerie, informatică, tehnologie, matematică și știință și promovează alte competențe de inserție profesională necesare, cum ar fi rezolvarea problemelor, lucrul în grup , leadership, creativitate și inițiativă. In aceasta perioada au fost construite console pentru fiecare partener pe care le vom folosi in sala de clasa.
RETROSTEM dezvolta în acest moment un conținut practic care să-i sprijine livrarea prin hardware (consolă), echipamente (kituri), software (Scratch 2.0) și (Minecraft Pi) și instrumente (Learning Motivation Environment) care, împreună, cuprind o metodă inovatoare de promovare a codării și a instruirii STEM. Programul dezvoltat va fi aplicat copiilor în cadrul atelierelor bine structurate, care vor include sesiuni de activități diferite. Acest program de învățare vizează îmbunătățirea calității cadrelor didactice. Prin aceste activități, copiii vor dezvolta anumite abilități care îi vor ajuta și îi vor afecta pozitiv în viitoarea ocupare a forței de muncă și viața socială ca cetățeni digitali.
Toate rezultatele vor fi sub formă de Resurse Educaționale Deschise, iar utilizarea lor va fi susținută de o comunitate online (Academia RETROSTEM) prin intermediul infrastructurii dedicate. Proiectul promovează tehnologia ca motor al îmbunătățirilor în E & T, dar fără a crește timpul ecranului, prin joc educațional hands-on, care este mai sănătos pentru copii.
Abordarea pedagogică prin jocul consola retro, jocurile și componentele electronice îi va ajuta pe profesori să ajungă mai eficient copiii cu dificultăți de învățare și dezavantajați și, eventual, să abordeze părăsirea timpurie a școlii printr-un angajament mai incluziv al copiilor.
Intreaga activitate a proiectului o gasiti accesand siteul https://retrostem.eu/ și pagina de facebook https://www.facebook.com/retrostem/.
Coordonator de proiect,
Eliza SOTIRESCU – Colegiul National Pedagogic ”Mircea Scarlat”
Lasă un răspuns