LIFELONG MATHS, proiect Erasmus+ implementat de Colegiul Național Pedagogic “Mircea Scarlat”

În perioada 05-07.03.2019, Colegiul Național Pedagogic “Mircea Scarlat” a găzduit cea de-a doua activitate de Predare/Invatare/Formare în cadrul proiectului LIFELONG MATHS, proiect finanțat în cadrul Programului Erasmus+, conform contractului de finantare nr. 2017-1-TR01-KA219-045825_2 si implementat in anii scolari 2017-2019.
Proiectul este implementat în 5 licee din Turcia, România, Macedonia, Italia și Cipru. La aceasta reuniune de proiect au participat câte 4 profesori și 6 elevi din fiecare țară parteneră.
Scopul proiectului este de a face ca predarea și învățarea să fie mai eficiente, prin utilizarea unor instrumente tehnologice cum ar fi internetul, computerele, tablele interactive pentru îmbunătățirea performanțelor la matematică a elevilor cu dificultăți în înțelegerea matematicii.

Activitatea a fost deschisa de  Silvia Botez Silvia, directorul colegiului care “a urat bun venit partenerilor, petrecerea unui timp plăcut și productiv în liceul nostru” și de coordonatorul proiectului din școala gazdă, prof. Eliza Sotirescu, cea care a punctat obiectivele proiectului și anume utilizarea la nivel transnațional a clasei de învățământ Google și EBA (Network Education Informatics), împărtăşirea experiențelor cu parteneri din alte țări europene pentru a vedea diferite abordări aplicate în aceste țări, precum şi utilizarea tehnologiei informației și interacțiunea culturală.

La nivelul fiecărei școli partenere funcționează clasa Google, unitatea Google și aplicațiile Google, prin intermediul cărora sunt sprijiniți elevii să studieze subiectul matematic predat de profesor în clasă prin oferirea de feedback imediat în rezolvarea sarcinilor date.
La activitatea de deschidere și de primire a partenerilor de proiect a participat  viceprimarul municipiului Alexandria, Augustin Ioan, care în cuvântul de deschidere “a urat bun venit tuturor oaspeților și a întarit ideea că schimbarea în educație vine de la fiecare dintre noi, iar a face matematica plăcută folosind instrumente și abilități digitale moderne reprezintă o evoluție și o necesitate a îmbunătățirii procesului de predare-învățare în învățământul românesc și european.”

Sibel GERDAN, coordonatorul european al proiectului a subliniat activitățile ce  se desfășoară în aceste zile: olimpiada de matematică pe contțnuturile stabilite de profesorii de matematică din proiect și desfășurarea de aplicații practice, precum și modelarea matematică.
Ospeții au fost primiti în mod tradițional cu pâine și cu sare, dar și cu un frumos program artistic pregătitt de elevii Colegiului Pedagogic Scarlat Alexandria, coordonați de profesor Ioana Budică.

Dupa olimpiada de matematică, profesorii și elevii din proiect au vizitat Catedrala Sfântul Alexandru, unde părintele Gheorghe Popa le-a prezentat istoricul catedralei, pilon al credinței ortodoxe în comunitate și a binecuvântat munca profesorilor și a elevilor din proiect. Următorul obiectiv vizitat a fost Muzeul Județean Teleorman, instituție de istorie și cultură teleormăneană.
Activitățile au continuat cu metode de modelare matematică cu ajutorul instrumentelor digitale. S-a aplicat metoda mozaic, experți în învățare au fost elevii din Turcia.
Ultima zi a fost dedicată înmânării certificatelor de participare și vizitarea capitalei, București.

Distribuie prietenilor tai...Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Fii primul care comentează

Lasă un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*