ITM verifică dacă agenții economici respectă legislația privind securitatea și sănătatea în muncă

Inspectoratul Teritorial de Muncă Teleorman desfășoară o amplă campanie privind verificarea respectării prevederilor referitoare la autorizarea funcționării din punct de vedere al securității și sănătății în muncă.

Campania se desfășoară la nivel național și are ca obiectiv verificarea respectării prevederilor referitoare la autorizarea funcționării din punct de vedere al securității și sănătății în muncă (SSM) de către angajatorii care au obligaţia autorizării la inspectoratul teritorial de muncă,

Prin desfășurarea campaniei se urmăreşte, pe de o parte, conştientizarea angajatorilor cu privire la necesitatea respectării cerinţelor legale privind autorizarea funcționării din punct de vedere SSM şi, pe de altă parte, verificarea respectării acestor prevederi. Crearea unui mediu de muncă sigur şi sănătos pentru lucrătorii din Uniunea Europeană (UE) reprezintă un obiectiv strategic al Comisiei Europene, inclus în Cadrul Strategic al UE privind securitatea şi sănătatea la locul de muncă 2014 – 2020.

Potrivit articolului 13 lit.c) al Legii nr. 319/2006, în vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor şi a bolilor profesionale, angajatorii au obligaţia să obţină autorizaţia de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă (SSM), înainte de începerea oricărei activităţi.
Astfel, conform prevederilor art. 6 al Normelor Metodologice, angajatorul trebuie să solicite autorizarea funcționării din punct de vedere SSM la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea. Nu se autorizează la inspectoratul teritorial de muncă persoanele juridice pentru care autorizarea funcţionării, inclusiv din punctul de vedere SSM, se efectuează în temeiul Legii nr. 359/2004, cu modificările şi completările ulterioare și persoanele fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale pentru care procedura de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării este reglementată de O.U.G. nr. 44/2008, cu modificările ulterioare.

Angajatorul declară pe propria răspundere faptul că activităţile pentru care solicită autorizație de funcţionare din punct de vedere SSM se vor desfăşura în conformitate cu prevederile Legii nr. 319/2006 şi ale altor reglementări din domeniu.
Așadar, este important ca toți angajatorii să rețină și să conștientizeze faptul că, indiferent de domeniul de activitate, punerea în aplicare a prevederilor legale în domeniul SSM reprezintă o soluție pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă, asigurarea unor locuri de muncă sigure și, implicit, reducerea incidenței accidentelor de muncă.
Luând în considerare faptul că o mai bună implementare a legislaţiei în domeniul SSM determină îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi reducerea numărului de accidente de muncă şi boli profesionale, Inspecţia Muncii are ca prioritate ridicarea nivelului de respectare a cerinţelor legale în toate întreprinderile, cu focalizare în cadrul acestei campanii pe întreprinderile/unitățile care au obligația autorizării din punct de vedere SSM la inspectoratul teritorial de muncă.

 

Distribuie prietenilor tai...Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Fii primul care comentează

Lasă un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*