Liceul Anghel Saligny a pierdut titlul de colegiu, dar primește cadou două licee

Fuziune prin absorbție, așa se numește procedura prin care Liceul Anghel Saligny primește întăriri ca să nu îi scadă numărul de clase, unul din motivele pentru care nu mai este colegiu. De fapt, operațiunea de salvare a început în urmă cu un an când autoritățile locale au găsit o formulă să –l ajute pe Bibi Bratcoveanu să -și facă norma de clase trecând Liceul Tehnologic Nr2 din structura Liceului Emil Racoviță, în structura Colegiului Tehnic Anghel Saligny. Argumentul forte invocat atunci pentru această rocadă era acela că fiind colegiu are mai multe șanse să obțină fondurile necesare finalizării campusului școlar și să gestioneze această investiție importantă.
Lipsiți de câteva clase cu profil auto, nici cei de la Racoviță nu au stat cu mâinile în sân și au contestat decizia în instanță, iar în prima fază au și obținut suspendarea hotărârii. Deși, pe fond, cauza încă se judecă, până la soluționarea acestui litigiu Liceul Emil Racoviță își păstrează structura, adică și cele cinci clase care asigurau liniștea celor de la Saligny, chiar dacă nu aveau autorizate și acreditate profilurile respective.
Cam în același timp cu decizia Curții de Apel București de a suspenda executarea actelor administrative emise de Consiliul local și Inspectoratul Școlar, Ministerul Educației emite ordinul de revocare a titlului de “colegiu” acordat Liceului Anghel Saligny.
Dar necazul cel mai mare pentru conducerea Liceului Anghel Saligny nu este acela că nu se mai numesc “colegiu” , ci faptul că se desființeaza postul de director adjunct dacă unitatea de învățământ are mai puțin de 25 de clase. Dar, când ai susținere se găsesc soluții, așa că peste noapte, autoritatea locală decide reorganizarea celor două unități de învățământ prin desființarea Liceului Emil Racovita și absorbția sa în cadrul Liceului Anghel Saligny.
Din nota de fundamentare care a stat la baza propunerii de reorganizare prin absorbție se vede destul de clar că diferențele dintre cele două unități de învățământ nu sunt prea mari la capitolul educație și rezultate școlare, deși în urmă cu zece ani CTA Saligny înregistra performanțe notabile, foarte aproape de cele ale CN Anastasescu cu care era într-o permanentă concurență în anii săi de glorie. Este adevarat că Liceul Emil Racoviță ,fostul Grup Școlar Agricol nu a fost niciodată o unitate cu pretenții, dar singura cu profil agricol unde se punea accent pe meserie.
Dincolo de argumente și statistici comparative, adevarata miză este postul de director adjunct de la Saligny, ocupat de cine trebuie. De asta se transforma tot, dar nu se schimbă nimic de vreme ce elevii învață în aceleași spații, dascălii rămân la locul lor, profilul nu sufera modificări, nu se fac economii la utilități, doar se elimină un director liberal pentru a menține un adjunct social- democrat. Până la urmă, totul este politică.
Este evident că numărul copiilor scade în mod semnificativ în fiecare an, dar ei nu sunt mai proști decât cei din anii trecuți, doar că le lipsește motivația pentru educație trăind într-o societate care răsplătește mediocritatea cu funcții și chiar cu instituții.
Teodora Ciofalcă

3 Comments

  1. Reorganizarea celor doua licee are legătura doar cu scăderea populației școlare, rezultate școlare slabe și neîncadrarea in costul standard. De reținut, profilul liceului trebuie adaptat la cerința piaței muncii locale, dar și la opțiunea elevului. Cata vreme, admiterea la liceu se va face și cu note sub 5 nu avem cum avea învățământul pe care nu-l dorim și nici specialiștii/meseriașii de care avem nevoie.

  2. Sugerați că numai la ”Emil Racoviță” se intră cu note mici și sunt rezultate școlare slabe? Ei bine, nu, și este atât de simplu să verificați…Numai să vreți !! Realitatea este că avem o masă consistentă de elevi slab pregătiți. În oraș, în județ, în țară – și nu de ieri. Cauzele sunt multiple și adânci. Toți ne dorim elevi performanți, doamnă viceprimar. Dar – sper că sunteți de acord – chiar și elevii slabi au dreptul să beneficieze de educație. La un nivel mai scăzut, fără strălucire, fără coroniță. Progresul pe care profesorul îl înregistrează cu astfel de elevi nu este spectaculos, dar face toată diferența între un tânăr care încă se formează și unul care-ți dă în cap pe stradă. Dacă desființați ”Emil Racoviță”, credeți că elevii respectivi se vor deștepta peste noapte și vor intra la ”Saligny” cu note mari?! Sau vă gândiți că nu vor ”îndrăzni” să aspire la un liceu atât de bun și se vor lăsa păgubași? Dar atunci cum ar rămâne cu școlarizarea, cu egalitatea de șanse, etc.? Cât privește specialiștii/meseriașii de care avem nevoie. Să înțeleg că într-o zonă de câmpie, fără industrie, cum este Roșioriul, niște clase cu profil agricol nu-și au rostul?

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*