Cătușele primarului din Bujoreni

În lista celor 46 de unități de învățământ din județul Teleorman, neautorizate sanitar, pusă la dispoziție de către Direcția de Sănătate Publică, se regăsește și Școala din comuna Bujoreni. Sistemul de apă și canalizare la nivelul întregului județ este deficitar, instituțiile statului (Prefectura și DSP) cunoscând aspectul și continuând să priveze de autorizații instituțiile de învățământ.

Fără a fi un caz special, școala din Bujoreni funcționează în aceeași condiție: cu grup sanitar exterior și fără apă potabilă, așa cum la începutul anului, după decizia Inspectoratului Școlar  județean Teleorman de a închide unitatea, primarul  Florentin Burcea și-a luat angajamentul în numele și pentru comunitatea pe care o conduce de a ține deschise porțile școlii. Noua directoare a acestei unități de învățământ, Manea Mirela, cât și cadrele didactice, își dau tot interesul în pregatirea și instruirea celor 54 de elevi. În ciclul primar sunt înscriși 34 de elevi iar în cel gimnazial 20, o parte din orele de curs desfăsurându-se simultan. Școala are 3 săli de curs, două dintre ele fiind dotate recent cu mobilier nou .

Alături de primărie, parohia comunei, prin bunăvoința preotului  Constantin Dina, contribuie prin sponsorizări la nevoile școlii, anul acesta participând cu sume importante de bani la renovarea clădirii. Iată cum și biserica se implică în susținerea școlii, a științei, ajutând la desăvârșirea spirituală a omului tânăr.

Primarul din Bujoreni are ,,mâinile legate,,

În discuția avută cu Florentin Burcea, primarul comunei Bujoreni, am aflat că nu au mijloace financiare pentru construirea grupurilor sanitare în incinta clădirii,  suma necesară pentru acest proiect fiind mult peste posibilitățile bugetului comunal. În afară de asta, numărul foarte mic de elevi poate duce oricând la desființarea acestei școli. Un exemplu de o astfel de situație îl au din satul Prunaru al aceleiași comune, unde s-a investit peste 1 miliard de lei în grupul sanitar, școala fiind apoi închisă din cauza numărului redus de elevi, înaintea terminării lucrărilor. Astfel sumele pentru investiții vor rămâne cheltuite, construcțiile se vor degrada iar banii într-un astfel de proiect ar fi aruncați pe apa sâmbetei.  Un alt impediment în demersul unor astfel de lucrări îl reprezintă și natalitatea scăzută, numărul copiilor nou-născuți scăzând de la an la an. Practic, primarul este legat de mâini și de picioare, neexistând nici motivație, nici finanțare pentru soluționarea acestei probleme la nivel de comună. Susține totuși, că atât timp cât va depinde de el și de Consiliul Local ‘’ școala va avea porțile deschise!’’

Și totuși, necesitatea, obligativitatea de a te alinia unor condiții civilizate și decente este imperioasă. Neconformitatea grupurilor sanitare, aflate în fundul curții, va duce, fără doar și poate, la dispariția acestei unitați, aceasta fiind pe viitor singura soluție pe care o va aplica Ministerul Educației.

Școala din Bujoreni întreținută în ciuda vechimii construcției

Clădirea școlii, desprinsă parcă din poveștile lui Creangă, a fost construită în urmă cu aproape 100 de ani, având dintotdeauna aceeași destinație. Locul ales pentru ea, era odinioară în vatra satului Bujoreni. Doar grija primarilor de-a lungul vremii, prin lucrări și reparații, a făcut posibilă păstrarea acestei clădiri în stare de funcționare.

De-a lungul istoriei poporului român, învățătura la țară, în vatra satului, a dat culturii și științei românești valori de netăgăduit care au făcut cinste intelectualității și spiritualității acestui popor atât de încercat în drumul său spre integrarea și apartenența în rândul națiunilor europene, recunoscute și apreciate la acest nivel, lucru care obligă toți factorii locali, regionali sau naționali să nu se abată nici o clipă, indiferent de eforturile financiare, de la acest deziderat.

Copilul, a fost și rămâne, indiscutabil, investiția primordială în viitorul și propășirea unei nații iar școala, prin contribuția sa la dezvoltarea acestuia, mijlocul de bază în pregătirea și în modelarea lui, ca om , ca membru al unei societăți solide, sănătoase și prospere. În România zilelor noastre, copiii nu mai sunt pentru unii guvernanți atât de importanți, chiar dacă viitorul nostru depinde de ei.

Liviana C.

 

Distribuie prietenilor tai...Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Fii primul care comentează

Lasă un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*